Bayburt HSM




Haberi ... ta paylaş.

BlinkList del.icio.us FaceBook Folkd Furl Google Linkarena Mister Wong oneview Webnews Yahoo MyWeb YiGG
1 EKİM 2017 DÜNYA YAŞLILAR GÜNÜ 11 Punto  14 Punto 
Haberler

800x600



1 EKİM 2017 DÜNYA YAŞLILAR GÜNÜ



YAŞLILIKTA BESLENME:



Türkiye'de
65 yaş ve üzerinde yaklaşık 4 milyon kişi yaşamaktadır. Ülkemizde yaşlı nüfusun
oranı ve yaşlılarda hastalıkların görülme sıklığı giderek artmaktadır.



Ülkemizde 65 yaş ve üzeri yaşlı nüfusun önemli bir bölümü, yetersiz ve
dengesiz beslenmeden kaynaklanan hastalıkların etkisi altında yaşamaktadır. Bu
yaş grubunda görülen şişmanlık, diyabet, kalp-damar hastalıkları, osteoporoz,
felç, iskelet ve kas sistemi hastalıklarında bilinçsiz beslenme önemli bir risk
faktörüdür.



Her yaşta olduğu gibi bu yaş grubunda da yeterli ve dengeli beslenme
sağlığın korunması ve geliştirilmesi için çok önemlidir. Yeterli ve dengeli
beslenme; dört besin grubunda bulunan besinlerin yeterli miktarda
tüketilmesiyle sağlanır. Bu besinler; süt grubunda yer alan süt, peynir ve
yoğurt; et grubunda yer alan et, tavuk, yumurta ve kuru baklagiller; sebze ve
meyve grubu ile tahıl grubuna giren ekmek, bulgur, makarna, pirinç, mısır ve
tarhanadır.



Bu besinlerin önerilen tüketim miktarları kişiye özgü olarak
değişmekte, bireyin yaşı, cinsiyeti ve fiziksel aktivite durumu bu oranları
etkilemektedir. Öğün sayısı artırılmalı, az ve sık yemek yenilmelidir. Sabah
kahvaltısı mutlaka yapılmalıdır. İdeal vücut ağırlığı korunmalı, besinler yoluyla
alınan enerji ile harcanan enerji arasındaki denge sağlanmalıdır. Yağlı
besinlerin tüketimi sınırlandırılmalıdır. Kırmızı et yerine tavuk veya hindi
eti tercih edilmelidir.



Haftada en az 2-3 kez balık tüketilmelidir. Hayvansal kaynaklı yağ
tüketimi azaltılmalı, bitkisel kaynaklı sıvı yağlar tercih edilmelidir. Az
yağlı veya yağsız süt ve yoğurt tüketimine özen gösterilmelidir. Kan şekerini
hemen yükselten şeker, şekerli ve hamurlu besinler yerine muhallebi ve sütlaç
gibi sütlü tatlılar tercih edilmelidir. Özel gün ve toplantılarda pasta, tatlı
ve şekerleme tüketiminden olabildiğince kaçınılmalıdır.



Her gün imkanlar dahilinde 5-7 porsiyon sebze ve meyve ile haftada 2-3
kez kuru baklagiller yemeği tüketilmelidir. Kızartma ve kavurma yöntemleri
yerine sağlık açısından daha uygun olan haşlama, ızgara ve fırında pişirme
yöntemlerini tercih edilmelidir. Kızartılmış besinlerden uzak durulmalıdır.
İçinde et bulunan yemekleri pişirirken ilave yağ konulmamalıdır. Mümkün
olduğunca yaşa uygun olarak fiziksel aktivite artırılmalıdır.



65 yaş üzerindeki kişilerde yoğun olarak görülen, beyin kanamaları ve
ölümlere yol açan yüksek tansiyondan korunmak için günlük tuz tüketimi
kısıtlanmalıdır. Hazırlanmış yemeklere ilave tuz eklenilmemeli ve tuz içeriği
yüksek geleneksel besinler olan turşu ve salamuralardan uzak durulmalıdır. 65
yaş üstü kişilerin sıvı kayıpları ile bu kayıpların yol açtığı sağlık sorunları
diğer yaş grubundaki kişilere göre daha yüksektir. Bu nedenle yaşlı bireyler
günlük sıvı tüketimini artırmalı ve günde 8-10 su bardağı sıvı tüketmelidirler.



Sigara, alkol, aşırı çay ve
kahve tüketimi
herkes için özellikle de yaşlı kişiler için sağlık
sorunlarına davetiye çıkarmaktadır. Ihlamur, taze sıkılmış meyve suyu, ayran ve
çorba yaşlı bireyler için uygun içeceklerdir.



                                      
BAYBURT HALK
SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ

                                      
 
Tarih: 02.10.2017 Saat: 10:07 Gönderen: omerheme

BAYBURT UN DEV SİTESİ

Seçenekler
Arkadaşına Gönder Yazıcı Dostu
Üzgünüm, bu haber için yorumlar aktif değil.

Kategori:

Di

| Ana Sayfa |


BAYBURT HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
ZAHİT MAH AYYILDIZ CAD NO:4 BAYBURT

SANTRAL : 458 211 7433 FAKS : 458 212 8946 E POSTA : bayburt.hsm@saglik.gov.tr